درمان درد زانو با پی آر پی
نوشته شده توسط : dryousefi

درمان درد زانو با روش پی آر پی از سال 1987 میلادی به منظور کمک به بازسازی و تولید سلول ها رواج پیدا کرد. از آن تاریخ تا به امروز تحقیقات و شواهد نشان دهنده این است که روش پی آر پی  برای درمان درد زانو و التهاب تاندون موثر است.

درمان درد زانو با پی آر پی

پی آر پی از خون خود بیمار به صورت کامل دریافت می شود که به آن پلاسمای غنی از پلاکت هم گفته می شود. پلاسمای به دست آمده غلظت بالایی از پلاکت است، این پلاکت ها حاوی مقدار زیادی فاکتور رشد هستند. فاکتورهای رشد بعد از تزریق به بافت آسیب دیده کمک می کنند تا با تولید سلول های جدید خود را ترمیم کنند. همچنین این فاکتور ها کمک می کنند تا سلول های بنیادی جذب شوند. رگ های خونی تازه بوجود می آیند و التهاب را کاهش می دهند. پی آر پی از ملتهب شدن سینوویوم یا پوشش مفصل زانو جلوگیری می کند. 

 

[ درد زانو 

 

بیشتر بدانید: درمان مشکلات زانو با تزریق prp ممکن است؟

بهترین روش PRP برای درمان درد زانو کدام است؟

روش های پی آر پی انواع مختلفی دارند که با هم متفاوتند. بعضی از این روش ها خون طبیعی را تا 8 برابر متمرکز می کنند. برخی دیگر تا 2 برابر در ضمن در خصوص سرعت چرخش دستگاه سانتریفیوژ نیز تفاوت هایی وجود دارد. با افزایش سرعت چرخش می توان غلظت گلبول های سفید را تغییر داد.

به طور مثال برای درمان آرتریت زانو غلظت پلاکت را 3 برابر می کنند بدون گلبول های سفید. برای تاندون ها هم غلظت کمتر پلاکت ها و غلظت بالای گلبول ها مناسب تر است. با این حال هنوز نمی توان به طور دقیق و رسمی در مورد این فرمول ها مطمئن بود و هنوز به مطالعات بیشتری احتیاج دارد.

آیا بازسازی در درمان با روش پی آر پی وجود دارد؟

وضعیت مفصل یا تاندون با فاکتورهای رشد پلاسما تغییر پیدا می کنند. اما هنوز در خصوص اثر بازسازی تزریق PRP مطالعاتی در حال انجام است تا به طور قطعی در این مورد اظهار نظر شود. در روز تزریق از بیمار خواسته می شود تا خوب هیدراته شود و 1 تا 1.5 لیتر آب بنوشد. همینطور 10 روز قبل از تزریق از مصرف داروهایی که روی پلاکت اثر می گذارند پرهیز کند. بعد از تزریق PRP نیز بیمار باید از مصرف این نوع داروها اجتناب کند. عمل به این توصیه های پزشک در اثر گذاری تزریق پی آر پی مهم است.

بیشتر بدانید:  پی آر پی زانو چیست؟ کاربردها و عوارض

تزریق پی آر پی برای چه کسانی موثر است؟

اشخاصی که از درمان های ابتدایی مانند فیزیوتراپی استفاده کردند و قصد دارند تا عمل جراحی زانو را به تعویق بیندازند مناسب درمان درد زانو با روش پی آر پی هستند. پی آر پی زانو مناسب جوانانی است که در ابتدای راه بیماری های زانو هستند و به تازگی در حال تجربه درد زانو هستند.

دکتر ناصح یوسفی

معاینه زانو برای انجام پی آر پی

وقتی بیمار برای درمان درد زانو به پزشک مراجعه می کند و به پزشک بابت درد زانو اطلاعات می دهد پزشک زانوی شما را معاینه می کند. سپس پزشک از شما سوال می کند که این درد زانو از چه زمانی آغاز شده است و مقدار درد شما چقدر است. در بعضی موارد به دلیل اینکه پزشک دقیق تر زانوی بیمار را بررسی کند نیاز به تصویربرداری با اشعه ایکس و آزمایش خون است. بعد از اینکه مراحل معاینه و بررسی اطلاعات بیمار تکمیل شد پزشک تصمیم می گیرد که آیا درمان زانو با روش پی آر پی برای بیمار مناسب است یا خیر.

درمان درد زانو 

قیمت تزریق پی آر پی زانو

در مورد قیمت پی آر پی زانو باید بدانید که این قیمت به عواملی بستگی دارد مانند شرایط بدنی بیمار، مقدار آسیب دیدگی زانو، متخصص بودن پزشک، تعداد جلسات مراجعه برای تزریق و تجهیزاتی که برای تزریق استفاده می شود.

زمانی که برای پی آر پی به پزشکی حرفه ای و متخصص مراجعه می کنید باید بدانید که این پزشکان از کیت های به روز و پیشرفته برای تولید پلاسمای خون استفاده می کنند تا پلاسماها از خلوص بیشتری برخوردار باشند چرا که این نوع پلاسماها کیفیت بهتری دارند. در خصوص پوشش بیمه برای تزریق PRP باید اشاره شود که بیمه ها معمولا این عمل را پوشش نمی دهند و بیمار خود باید هزینه عمل را پرداخت نماید اما بعضی از بیمه های تکمیلی این هزینه را پوشش می دهند.

درد تزریق پی آر پی زانو چقدر است؟

زمانی که در مراکز پی آر پی ایران تزریق را انجام می دهید باید بدانید که مقدار کمی درد و سوزش را باید تحمل کنید. این درد و سوزش به دلیل وارد شدن سوزن به داخل بافت بدن بوجود می آید. این درد و سوزش قابل تحمل است و خیلی زود از بین می رود در ضمن در زمان تزریق محلی که قرار است تزریق روی آن انجام شود را با بی حس کننده های موضعی پوشش می دهند تا بیمار درد کمتری را حس کند. اگر بعد از تزریق پی آر پی در محل تزریق درد و تورم مشاهده کردید زیاد نگران نباشید، زیرا این امر کاملا طبیعی است و طی یک هفته این درد کاهش پیدا می کند و از بین می رود. 

نتیجه

برای انجام تزریق پی آر پی حتما به مراکز معتبر پی آر پی ایران و مراکز با مدارک معتبر پی آر پی تهران مراجعه کنید تا عملی را تجربه کنید که به بهبود شما منجر شود نه به آسیب بیشتر به بدن شما. مراکز معتبر پی آر پی تهران و سایر شهرها همگی دارای مدارک معتبر هستند که شما می توانید به آنها استناد کنید. پی آر پی دکتر یوسفی با بهترین قیمت و بهترین متخصص به شما خدمت میکند و شما را تا آخرین لحظه همراهی و پشتیبانی می کند. 

 

برای دانلود مقاله درمان درد زانو با پی آر پی روی لینک کلیک کنید.

 

منبع: سایت اوزون تراپی و پی آر پی دکتر یوسفی و  درمان درد زانو با پی آر پی

 





:: برچسب‌ها: تزریق prp , تزریق پی آر پی زانو , تزریق پی آر پی , پی آر پی ایران , پی آر پی تهران , درمان درد زانو , درمان زانو درد با پی آر پی , بهبود درد زانو با پی آر پی , پی آر پی دکتر یوسفی , ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: